Vlastnoti
Vlastnosti jsou čtyři. Pro vlastnosti platí skoro stejná tabulka bonusů a postihů jako v pravidlech DrD s tím, že vlastnosti mohou růst, a to až k 30 bodům, tedy bonus +10 i dál. Platí samozřejmě, že vlastnost o 10 bodech má bonus 0, co 2 body nahoru: bonus +1, co 2 body pod 10, postih dolů -1. Tvůj golem má následující vlastnosti:
- Zdatnost – síla (ÚČ), životy
- Obratnost – reflexy (OČ)
- Mysl – magy, síla kouzel
- Respekt – charisma, síla osobnosti, aura dobra/zla, zastrašování
URČENÍ VLASTNOSTÍ
Vlastnost | Základ | Bojovník | Mág | Těžké tělo | Lehké tělo | Oprava |
---|---|---|---|---|---|---|
Zdatnost | 1k6+4 | +6 | +4 | -2 | +4 | |
Obratnost | 1k6+4 | +6 | -4 | +2 | +4 | |
Mysl | 1k6+4 | +6 | +2 | +4 | ||
Respekt | 1k6+4 | +6 | +2 | +4 |
(oprava funguje jako 4 body k volnému přerozdělení, pouze 4 body dohromady pro všechny vlastnosti)
Příklad:
Chci být bojovník s těžkým tělem.
Na Zdatnost jsem hodil 4, na Obratnost 3, na Mysl 2 a na Respekt 5.
Výsledné vlastnosti mého golema jsou:
Zdatnost: 18 bonus +4
Obratnost: 9 bonus -1
Mysl: 6 bonus -2
Respekt: 11 bonus +0
A 4 body můžu libovolně rozdělit.
ŽIVOTY a MAGY
1. úroveň | Další úrovně |
---|---|
2x Zdatnost +10 | Zdatnost + Výdrž |
2x Mysl + 10 | Mysl + Meditace |
Na každé úrovni postavě přibude vždy minimálně 1 život a 1 mag.
Příklad:
Můj golem má Zdatnost +3 a Mysl -2, takže na první úrovni bude mít 16 životů a 10 magů (záporný bonus se nepočítá).
Pozn.: Respekt – na každé úrovni vzroste respekt automaticky o 1 bod, může být zvýšen přiděleným bodem. Mimo to, může být ještě zvýšen jako forma odměny za vykonaný úkol nebo také oděvem a věcmi, které postava používá.
Vývoj golema
rozdělování bodů
Tvůj golem bude získávat zkušenosti a bude růst na úrovních (1 – 21). Na každé úrovni získáš pro svého golema 3 + 2 body. Tyto body rozdělíš mezi následující kategorie:
- Vlastnosti
- Boj
- (Dovednosti) - s tím momentálně nehrajeme
- Magie
Z toho 2 body můžeš rozdělit libovolně (avšak vždy jeden bod na jednu konkrétní položku, více bodů lze dát na jednou vlastnost/dovednost/kouzlo pouze pokud má postava charakterový rys Učenlivý) a 2 body musíš přiřadit do Boj, pokud jsi Bojovník, nebo do Magie, pokud jsi Mág.
Každá kategorie má svoje podkategorie:
Vlastnosti: Zdatnost, Obratnost, Mysl, Respekt
Boj: Zásah, Přesnost, Krytí, rychlost, Soustředění, Výdrž, meditace
(Nehraje se - Dovednosti: Pěstní souboje, Výroba zbraní, Zlodějství, Lov, Bylinkářství, Alchymie, Magie určení, Síla mysly, Hudba, Obchodování (více na stránce Dovednosti))
Magie: různá kouzla (stránka Magie)
Rozdělování bodů
Na každé úrovni může jednotlivá podkategorie vzrůst maximálně o 1 bod (vyjma golema s charakterem učenlivý). Dovednosti rostou po jednom bodě, v kategorii BOJ a MAGIE je tomu jinak. Za každé 2 body na některé vlastností kategorie BOJ vzroste daná vlastnost o +1 (vyjma Rychlost a Soustředění). Za každé 2 body na některém z kouzel v kategorii MAGIE vzroste dané kouzlo o 1 úroveň. Kouzlo se golem naučí tak, že kouzlu připíšeš první bod a následně si ho můžeš napsat do svého deníku, kouzlo však umíš až na něm máš 2 body, tehdy dosáhneš 1. úrovně.
Popis jednotlivých vlastností je v záložce DOVEDNOSTI, popis jednotlivých kouzel je v záložce MAGIE. Příklad: Můj golem je bojovník s učením bojové magie. Na první úrovni dostane 4 body + 2 body do kategorie BOJ.
Příklad:
1. bod ze 3 dám na Zdatnost z kategorie VLASTNOSTI, tzn. že Zdatnost vzroste z 19 na 20, tudíž bonus vzroste z +4 na +5
2. bod ze 3 dám na Zásah z kategorie BOJ, to znamená, že zatím mám na této vlastnosti jeden bod, až za druhý bod (na další úrovni přidám další) mi tato bojová schopnost zvýší útočné číslo o +1
(3. bod ze 4 dám na dovednost Výroba zbraní (více informací v dovednostech) nehraje se)
3. bodem ze 3 vyberu první kouzlo z kouzel Bojové magie. Tím můj golem bohužel zatím neovládá 1. úroveň toho to kouzla (zase platí: co 2 body, to jedna úroveň kouzla, podobně jako bojové schopnosti, kde 2 body většinou znamenají bonus +1 k útoku/obraně)
Zbylé 2 body musím dát na některou z vlastností z kategorii BOJ, protože jsem bojovník, kdybych byl zaměřením mág, musím dát tyto 2 body do magie či magických dovedností. Dám ho tedy na Zásah, tzn, že už mám dva body na vlastnosti Zásah, takže golemovo ÚČ v boji z blízka vzroste o +1