Dovednosti
Dovednost je další specializací postavy. může být velmi praktická pro celkovou hru, pouze pro souboj či pouze pro kontakt s jinými bytostmi.
Každý si může vybrat pouze 1. dovednost, kterou bude rozvíjet.
Za každou úroveň postavy obdrží postava 1 dovednostní bod, který si k vybrané dovednosti přidá.
Dovednostní body jdou od 15. úrovně investovat také do mistrovských charakterů
Další body navíc může přidat PJ ve speciálních případech. Bonusy k dovednostem může přidávat vybavení či prostředí - kovárna, laboratoř. Pokud tedy dovednost něco takového potřebuje k aplikaci.
Výroba výzbroje (Z,O)
Tato dovednost ti umožňuje vyrobit si jakoukoli zbraň. Jaká bude zbraň ve výsledku, závisí především na tom, jak dobře ovládáš toto řemeslo. K výrobě zbraně potřebuješ příslušné náčiní a materiál. Pokud se jedná o kovové zbraně, potřebuješ kov a kovárnu, kde by sis zbraň vyrobil. Pokud vyrábíš např luk, potřebuješ pouze vhodné dřevo. Vlastní výroba zbraně trvá až několik dní. Můžeš vyrobit obyčejné, ale později i mistrovské či artefaktové zbraně.
Artefaktické zbraně mohou být velice mocné nástroje, záleží na materiálu, který jim určuje základní bonusy či magický potenciál (více v KOVÁRNĚ), některé výtvory a artefakty jdou vylepšit runami a kameny (opět viz KOVÁRNA).
Za vytvoření artefaktu získáva charakter zkušenosti a trvalý bonus k dovednosti + 2
Hod: 1k6 + Výroba zbraní + Zdatnost + Obratnost (+ bonus za různě vybavenou dostupnou kovárnu a nářadí)
Orientační úrovně:
0- 25: | Slabá zbraň |
---|---|
26– 30: | Obyčejná zbraň |
31 – 40: | Kvalitní zbraň |
41 - 50 | Mistrovská zbraň |
51 - 60 | Velmistrovská zbraň |
61 a více | Artefakt |
Zlodějství a Mechanika (O) - (hledání pastí, otevírání zámků, výroba pastí)
Pomocí této dovednosti můžeš používat nejrůznější zlodějské fígle. Např.: otvírání zámků, ukrytí ve stínu, tichý pohyb, kapsářství, šplh po zdi, převleky apod., odstraňování mechanických pastí. Každá dovednost závisí na konkrétní situaci (např. složitost zámku apod.)
POZOR: chycení zloději mohou být velmi krutě potrestáni.
Hod: 1k6 + mechanika + Obratnost
Orientační úrovně odemykání a zlodějství:
10 – 15: | Snadná |
---|---|
15 – 20: | Možná |
20 – 30: | těžká |
30 - 45: | obtížná |
46 a více | nemožná |
Orientační úrovně výroby pastí:
Pasti lze vyrábět v kovárně či alchymistické laboratoři, bonusy za materiál a výbavu dílny si postava přičítá.
Vyrobené pasti lze libovolně položit na zvolených místech, maskovat, atd.
10 bodů | slabá pastička (odhalení 1), zranění 1K6 + 10 |
---|---|
15 bodů | pastička (odhalení 2), zranění 2K6 + 40 |
25 bodů | dobrá pastička (odhalení 3), zranění 3K6 + 80 |
25 bodů | obtížná pastička (odhalení 4), zranění 5K6 + 120 |
35 bodů | nemožná pastička (odhalení 5), zranění 6K6 + 250 |
Sběr materiálů, (O)
Zdokonalováním se v dovednosti Sběr materiálů získáváš informace o různých rudách, nestvůrách, bylinkách a dalších materiálech – můžeš sbírat materiály pro kováře, alchymistu nebo mechanika.
Se zběrem roste šance najít něco cenného. K tomu slouží další bodová investice. Cenným se rozumí drahé kameny, kaouzelné předměty, poklady, odhalení tajných schránek a skrýší.
Hod: 1k6 + Sběr + Obratnost
Orientační úrovně sběru materiálů a surovin:
20 – 25: | šance na nalezení materiálů 1 | šance na zvláštní nález 10% |
---|---|---|
26 – 35: | šance na nalezení materiálů 2 | 15% |
36 – 45: | šance na nalezení materiálů 3 | 20% |
46 - 50: | šance na nalezení materiálů 4 | 25% |
51 a více | šance na nalezení materiálů 6 | 30% |
LOVEC, STOPAŘ, LOVEC ODMĚN
Lov - lovec má určitou výhodu nad svou kořistí. S touto dovedností dokážeš nejen stopovat svou oběť, ale také jí nahnat strach. Nepůsobí na všechny druhy nepřátel, takže pozor aby ses nestal kořistí.
POKUD BUDE OBĚŤ PŘED TEBOU UTÍKAT STRACHEM, získáváš veškeré bonusy LOVCE ODMĚN: k hodu na záchranu přičítáš svůj jako hlavní vlastnost RESPEKT a BODY Z LOVCE ODMĚN, tedy:
1K10 hod + úroveň + respekt + dovednost Lovec odměn
Pokud jsi v roli lovce a zvíře či jiná postava před tebou utíká, získáváš bonus při jejím lovu a pronásledování. Dokážeš sledovat její pohyb, míru zranění, při útoku máš bonus + 1 bod k útočnosti za každý bod lovce. Navíc při každém zranění své oběti si proti tobě musí házet na záchranu, jinak ji strach zcela pohltí.
Zkušenosti z takto uloveného nepřítele či zvířete se násobí 2x.
Alchymie (M)
Z alchymistických přísad můžeš připravit různé lektvary. Základem každého lektvaru jsou běžné alchymistické přísady a speciální přísada. Základní receptury uvádí Alchymistická příručka (cena okolo 200), kterou musí mít každý nezkušený alchymista. Dobrý alchymista si dokáže připravit i vlastní recepty.
S 20 a více body je šance vymyslet nový lektvar, který bude účinkovat podle rozmarů tvůrce (ovšem čím složitější nápad, tím menší šance na odhalení recpeptu a na výrobu)
Hod: 1k6 + Alchymie + Mysl
Orientační úrovně:
10 – 15: | Slabý |
---|---|
15 – 20: | Střední |
20 – 30: | Silný |
30 - 55: | Extra silný |
56 a více | artefaktické lektvary |
Obchod a diplomacie (R)
Smlouvání může být velice prospěšná záležitost nejen při nákupu ponožek. Dokážeš vyjednat také lepší podmínky větších kontraktů a mít silnější slovo při diplomatickém jednání...
Hod: 1k6 + Obchod + Respekt
Orientační úrovně:
10 – 20: | Slabý vliv | beze slevy |
---|---|---|
20 – 25: | Střední | sleva 5% |
26 – 35: | Silný | sleva 15% |
35 - 45: | Extra silný | sleva 25% a více |
46 a více | dominantní | sleva 50% |
MOUDRÝ DOBRODRUH A KRONIKÁŘ (M)
Pokud si vybereš tuto dovednost a budeš po každém hraní zapisovat do kroniky, dostaneš za každý zápis bonusové zkušenosti k postavě. Kolik? To záleží kolik bodů vložíš do kronikáře
Hod: 1k6 + body kronikáře+ Mysl + úroveň
toto číslo vynásob x 30 = počet zkušeností za 1 zápis
Dále získáš bonus ke všem zkušenostem
co bod do kronikáře to 2% ke všem zkušenostem DO MAXIMA 20%.