Hlava golema(Složené kosti golemové hlavy bez krytu, můžete vidět duši – mozek v krystalu, který je napevno s hlavou svázán. Žluté cesty jsou hlavní toky magických impulzů do zbytku těla.)

Head changing gaming system 

(aneb vyměňme si hlavu)

Každý hráč hraje za postavu modifikovatelného golema. Hlava nese jeho zkušenosti, dovednosti a pro hráče představuje to nejcennější, co jeho golem má a bez čeho nelze pokračovat. (Takže laskavě neztraťte hlavu.) Hlava si může rozmýšet, jak své tělo vylepšit a přizpůsobit co nejlépe svému povolání a postavení ve družině. I když hráč hraje více méně za stroj, hlava golema obsahuje chycenou lidskou duši, se vším co k ní patří. Po propojení s tělem se golem cítí jako člověk, myslí jako on i se tak chová. Cítí bolest, duševní i fyzickou, vnímá své okolí a dokáže se i zamilovat. Výhodou i nevýhodou golemů je, že celá vaše duše se nalézá v hlavě. To znamená, ztráta těla je možná, trup i končetiny jsou nahraditelné, ale pokud bude zničena hlava, padne i vaše duše, tudíž jste ztraceni. Hlava je odolná a dokáže přežít i přímé zásahy, nikdy však nevíte, co na vás soupeř vymyslí za taktiku, či jestli udělá náhodný zásah a je konec.

(Hlavní zdroj energie pro tělo je ukryt v krudi, na místo lidského srdce. Krystal hlavy má velkou magickou aktivitu, ale do těla vysílá pouhé impulzy pro nervová zakončení. V případě čarování propojí oba zdroje svou sílu a vyšlou společný impulz. Pokud je srdce golema zničeno, nedokáže dobře čarovat a jeho pohyblivost je značně omezena. Je to přílišná zátěž pro samotnou duši. Zdroj golema lze vyměnit za očarované srdce vytržené z protivníka (vydrží 1-3 roky) či mechanickomagickou náhradu, která se musí pravidelně nabíjet magií asi jednou za rok.)

Postava golema

Každý hráč má na začátku hry pouze hlavu, ale ta už má nějaké předpokady k řízení těla a k duševnímu (zkušenostnímu) růstu. Vyberete si takové tělesné součástky, které budou vyhovovat Vašemu povolání (bojovník – těžké technické bojové torzo, mág – lehké organické, k dipozici je také živé torzo, které je stejné jako lidské, ale je u něj větší riziko smrti hlavy spolu s tělem – větší míra splynutí). Součástky lze postupem doby nahrazovat či vylepšovat. Výhoda těl golemů je rychlá regenerační schopnost, takže vždy za 8 hodin spánku si postava vyléčí veškeré životy. Nevýhoda těla golema je často záporná reakce ze strany různých komunit, spolků a cechů a nemožnost vlastní reprodukce (což Vás snad příliž trápit nebude).

Obě těla mohou měnit jednotlivé orgány dle libosti. Je ovšem třeba počítat např. s tím, že organické tělo neunese těžké součástky ani těžký náklad, zatímco mechanické torzo nedokáže příliš dobře propojit energii magickou a je těžkopádné. Organické tělo pracuje zcela s přírodními postupy a poškození se léčí, regeneruje, mechanické tělo je tvořeno speciálními minerály a kovy, které vnitřní magie samoopravuje. Třetí typ těla není na ilustraci zachycen, jedná se o živé tělo, které je plně lidské. Dokonce ho řídí původní srdce, magicky upravené, toto tělo bohužel častěji trpí, lehce je zničeno, nakaženo nemocí a nejsou pro něj skoro žádné náhradní končetiny či součástky, pokud je neukradnete nějakému jinému tělu. To nasvědčuje, že tento typ těla povede ke zlu, a také je jakoby přímo stvořeno pro účinky mutace GORU.

 

Tvorba postavy, povolání

Nejprve vyber povolání svého golema:

  • Bojovník: Zdatnost a Obratnost +6, na každé úrovni +2 bod k BOJ
  • Mág: Mysl a Respekt +6, na každé úrovni +2 bod k MAGIE

Vyber tělo pro svého golema:

  • Tvrzené tělo s mechanickými částmi: Zdatnost +4, Obratnost -4, Respekt +2
  • Lehké, magicky nabité tělo: Zdatnost -2, Obratnost +2, Mysl +2 (organické i lidské)

Rada:

Těžké tělo – zvol pokud chceš být odolný silný válečník, ale můžeš být i odolný mág.

Lehké tělo – zvol pokud chceš být obratný šermíř nebo střelec a nebo mág jak jej známe.

 

Učení magie

Vyber pro svého golema učení magie, které bude po celou dobu ovládat a zdokonalovat se v něm. Více se dočteš v záložce Magie. (Vybíráš nejen pro povolání Mág, ale i pro Bojovníka.)

Rada:

Bojová magie – zvol pokud chceš být výborný válečník nebo bojový mág. Bojová magie se proljevuje v zacházení se zbraněmi , působí skrze tělo, zbraně, zbroj, je rychlá a účinná.

Přírodní magie – zvol pokud chceš něco jako Hraničář nebo Druid. Jedná se zejména o kouzla růstu, zániku, průzkumu, tvorby života.

Magie živlů – zvol pokud chceš být něco jako čaroděj útočného živelného charakteru, nebo Bojovník živlů. Velmi mocná a nevypočitatelná ohnivá magie, těžká zemní magie, rychlá vzdušná a velkolepá vodní.

Magie světla – zvol pokud chceš být něco jako Paladin nebo Bílý mág (vyžaduje charakter „Dobrák od kosti“). Zahrnuje odhalení zla, boj se zlem, teleportaci, léčení, obětování a sebeobětování.

Magie temna- zvol pokud chceš být něco jako Nekromancer nebo Temný mág (vyžaduje charakter „Záporňák“). Kouzla smrtonosná, ovládací voodoo, ničitelská i tvůrčí krystalická.

Magie stínů -  zvol pokud chceš být něco jako stínový válečník, vrah, akrobat. Kouzla ukrytí, rychlosti, záludnosti, ideální pro lovce, zloděje.

Magie šedá (speciální škola, není v rospisu magie, vzniká díky charakterovému rysu Šedá eminence, míchá bílou a temnou magii) zvol pokud chceš být něco jako Diktátor, mírotvůrce, ovlivňovatel. Šedá magie většinou vysává sílu jiných škol, oslabuje, umdlévá, je neutrální, tupá, bere emoce, krade myšlenky i pocity a nahrazuje je prázdnotou a lhostejností.