(Složené kosti golemové hlavy bez krytu, můžete vidět duši – mozek v krystalu, který je napevno s hlavou svázán. Žluté cesty jsou hlavní toky magických impulzů do zbytku těla.)
Head changing gaming system
Každý hráč hraje za postavu modifikovatelného golema. Hlava nese jeho zkušenosti, dovednosti a pro hráče představuje to nejcennější, co jeho golem má a bez čeho nelze pokračovat. (Takže laskavě neztraťte hlavu.) Hlava si může rozmýšet, jak své tělo vylepšit a přizpůsobit co nejlépe svému povolání a postavení ve družině. I když hráč hraje více méně za stroj, hlava golema obsahuje chycenou lidskou duši, se vším co k ní patří. Po propojení s tělem se golem cítí jako člověk, myslí jako on i se tak chová. Cítí bolest, duševní i fyzickou, vnímá své okolí a dokáže se i zamilovat. Výhodou i nevýhodou golemů je, že celá vaše duše se nalézá v hlavě. To znamená, ztráta těla je možná, trup i končetiny jsou nahraditelné, ale pokud bude zničena hlava, padne i vaše duše, tudíž jste ztraceni. Hlava je odolná a dokáže přežít i přímé zásahy, nikdy však nevíte, co na vás soupeř vymyslí za taktiku, či jestli udělá náhodný zásah a je konec.
(Hlavní zdroj energie pro tělo je ukryt v krudi, na místo lidského srdce. Krystal hlavy má velkou magickou aktivitu, ale do těla vysílá pouhé impulzy pro nervová zakončení. V případě čarování propojí oba zdroje svou sílu a vyšlou společný impulz. Pokud je srdce golema zničeno, nedokáže dobře čarovat a jeho pohyblivost je značně omezena. Je to přílišná zátěž pro samotnou duši. Zdroj golema lze vyměnit za očarované srdce vytržené z protivníka (vydrží 1-3 roky) či mechanickomagickou náhradu, která se musí pravidelně nabíjet magií asi jednou za rok.)
Postava golema
Každý hráč má na začátku hry pouze hlavu, ale ta už má nějaké předpokady k řízení těla a k duševnímu (zkušenostnímu) růstu. Vyberete si takové tělesné součástky, které budou vyhovovat Vašemu povolání (bojovník – těžké technické bojové torzo, mág – lehké organické, k dipozici je také živé torzo, které je stejné jako lidské, ale je u něj větší riziko smrti hlavy spolu s tělem – větší míra splynutí). Součástky lze postupem doby nahrazovat či vylepšovat. Výhoda těl golemů je rychlá regenerační schopnost, takže vždy za 8 hodin spánku si postava vyléčí veškeré životy. Nevýhoda těla golema je často záporná reakce ze strany různých komunit, spolků a cechů a nemožnost vlastní reprodukce (což Vás snad příliž trápit nebude).
Obě těla mohou měnit jednotlivé orgány dle libosti. Je ovšem třeba počítat např. s tím, že organické tělo neunese těžké součástky ani těžký náklad, zatímco mechanické torzo nedokáže příliš dobře propojit energii magickou a je těžkopádné. Organické tělo pracuje zcela s přírodními postupy a poškození se léčí, regeneruje, mechanické tělo je tvořeno speciálními minerály a kovy, které vnitřní magie samoopravuje. Třetí typ těla není na ilustraci zachycen, jedná se o živé tělo, které je plně lidské. Dokonce ho řídí původní srdce, magicky upravené, toto tělo bohužel častěji trpí, lehce je zničeno, nakaženo nemocí a nejsou pro něj skoro žádné náhradní končetiny či součástky, pokud je neukradnete nějakému jinému tělu. To nasvědčuje, že tento typ těla povede ke zlu, a také je jakoby přímo stvořeno pro účinky mutace GORU.
Tvorba postavy, povolání
Nejprve vyber povolání svého golema:
- Bojovník: Zdatnost a Obratnost +6, na každé úrovni +2 bod k BOJ
- Mág: Mysl a Respekt +6, na každé úrovni +2 bod k MAGIE
Vyber tělo pro svého golema:
- Tvrzené tělo s mechanickými částmi: Zdatnost +4, Obratnost -4, Respekt +2
- Lehké, magicky nabité tělo: Zdatnost -2, Obratnost +2, Mysl +2 (organické i lidské)
Rada:
Těžké tělo – zvol pokud chceš být odolný silný válečník, ale můžeš být i odolný mág.
Lehké tělo – zvol pokud chceš být obratný šermíř nebo střelec a nebo mág jak jej známe.
Učení magie
Vyber pro svého golema učení magie, které bude po celou dobu ovládat a zdokonalovat se v něm. Více se dočteš v záložce Magie. (Vybíráš nejen pro povolání Mág, ale i pro Bojovníka.)
Rada:
Přírodní magie – zvol pokud chceš něco jako Hraničář nebo Druid. Jedná se zejména o kouzla růstu, zániku, průzkumu, tvorby života.
Magie živlů – zvol pokud chceš být něco jako čaroděj útočného živelného charakteru, nebo Bojovník živlů. Velmi mocná a nevypočitatelná ohnivá magie, těžká zemní magie, rychlá vzdušná a velkolepá vodní.
Magie světla – zvol pokud chceš být něco jako Paladin nebo Bílý mág (vyžaduje charakter „Dobrák od kosti“). Zahrnuje odhalení zla, boj se zlem, teleportaci, léčení, obětování a sebeobětování.
Magie temna- zvol pokud chceš být něco jako Nekromancer nebo Temný mág (vyžaduje charakter „Záporňák“). Kouzla smrtonosná, ovládací voodoo, ničitelská i tvůrčí krystalická.
Magie stínů - zvol pokud chceš být něco jako stínový válečník, vrah, akrobat. Kouzla ukrytí, rychlosti, záludnosti, ideální pro lovce, zloděje.
Magie šedá (speciální škola, není v rospisu magie, vzniká díky charakterovému rysu Šedá eminence, míchá bílou a temnou magii) zvol pokud chceš být něco jako Diktátor, mírotvůrce, ovlivňovatel. Šedá magie většinou vysává sílu jiných škol, oslabuje, umdlévá, je neutrální, tupá, bere emoce, krade myšlenky i pocity a nahrazuje je prázdnotou a lhostejností.