Nahoru!

Dovednosti

Dovednost je další specializací postavy. může být velmi praktická pro celkovou hru, pouze pro souboj či pouze pro kontakt s jinými bytostmi.

Každý si může vybrat pouze 1.  dovednost, kterou bude rozvíjet. 

Za každou úroveň postavy obdrží postava 1 dovednostní bod, který si k vybrané dovednosti přidá.

Dovednostní body jdou od 15. úrovně investovat také do mistrovských charakterů

Další body navíc může přidat PJ ve speciálních případech. Bonusy k dovednostem může přidávat vybavení či prostředí - kovárna, laboratoř. Pokud tedy dovednost něco takového potřebuje k aplikaci. 

 


 

Výroba výzbroje (Z,O)

Tato dovednost ti umožňuje vyrobit si jakoukoli zbraň. Jaká bude zbraň ve výsledku, závisí především na tom, jak dobře ovládáš toto řemeslo. K výrobě zbraně potřebuješ příslušné náčiní a materiál. Pokud se jedná o kovové zbraně, potřebuješ kov a kovárnu, kde by sis zbraň vyrobil. Pokud vyrábíš např luk, potřebuješ pouze vhodné dřevo. Vlastní výroba zbraně trvá až několik dní. Můžeš vyrobit obyčejné, ale později i mistrovské či artefaktové zbraně.

Artefaktické zbraně mohou být velice mocné nástroje, záleží na materiálu, který jim určuje základní bonusy či magický potenciál (více v KOVÁRNĚ), některé výtvory a artefakty jdou vylepšit runami a kameny (opět viz KOVÁRNA).

Za vytvoření artefaktu získáva charakter zkušenosti a trvalý bonus k dovednosti + 2

Hod: 1k6 + Výroba zbraní + Zdatnost + Obratnost (+ bonus za různě vybavenou dostupnou kovárnu a nářadí)

Orientační úrovně:

0- 25: Slabá zbraň
26– 30: Obyčejná zbraň
31 – 40: Kvalitní zbraň
41 - 50 Mistrovská zbraň
51 - 60 Velmistrovská zbraň
61 a více Artefakt

 


Zlodějství a Mechanika (O) - (hledání pastí, otevírání zámků, výroba pastí)

Pomocí této dovednosti můžeš používat nejrůznější zlodějské fígle. Např.: otvírání zámků, ukrytí ve stínu, tichý pohyb, kapsářství, šplh po zdi, převleky apod., odstraňování mechanických pastí. Každá dovednost závisí na konkrétní situaci (např. složitost zámku apod.)

POZOR: chycení zloději mohou být velmi krutě potrestáni.

Hod: 1k6 + mechanika + Obratnost

Orientační úrovně odemykání a zlodějství:

10 – 15: Snadná
15 – 20: Možná
20 – 30: těžká
30  - 45: obtížná
46 a více nemožná

Orientační úrovně výroby pastí:

Pasti lze vyrábět v kovárně či alchymistické laboratoři, bonusy za materiál a výbavu dílny si postava přičítá.

Vyrobené pasti lze libovolně položit na zvolených místech, maskovat, atd.

10 bodů slabá pastička (odhalení 1), zranění 1K6 + 10
15 bodů  pastička (odhalení 2), zranění 2K6 + 40
25 bodů dobrá pastička (odhalení 3), zranění 3K6 + 80
25 bodů obtížná pastička (odhalení 4), zranění 5K6 + 120
35 bodů nemožná pastička (odhalení 5), zranění 6K6 + 250
 

 


 

Sběr materiálů, (O)

Zdokonalováním se v dovednosti Sběr materiálů získáváš informace o různých rudách, nestvůrách, bylinkách a dalších materiálech – můžeš sbírat materiály pro kováře, alchymistu nebo mechanika.

Se zběrem roste šance najít něco cenného. K tomu slouží další bodová investice. Cenným se rozumí drahé kameny, kaouzelné předměty, poklady, odhalení tajných schránek a skrýší.

Hod: 1k6 + Sběr + Obratnost

Orientační úrovně sběru materiálů a surovin:

20 – 25: šance na nalezení materiálů 1  šance na zvláštní nález 10%
26 – 35: šance na nalezení materiálů 2 15%
36 – 45: šance na nalezení materiálů 3 20%
46 - 50: šance na nalezení materiálů 4 25%
51 a více šance na nalezení materiálů 6 30%

 


LOVEC, STOPAŘ, LOVEC ODMĚN

Lov - lovec má určitou výhodu nad svou kořistí. S touto dovedností dokážeš nejen stopovat svou oběť, ale také jí nahnat strach. Nepůsobí na všechny druhy nepřátel, takže pozor aby ses nestal kořistí.

POKUD BUDE OBĚŤ PŘED TEBOU UTÍKAT STRACHEM, získáváš veškeré bonusy LOVCE ODMĚN: k hodu na záchranu přičítáš svůj jako hlavní vlastnost RESPEKT a BODY Z LOVCE ODMĚN, tedy:

1K10 hod + úroveň + respekt + dovednost Lovec odměn

Pokud jsi v roli lovce a zvíře či jiná postava před tebou utíká, získáváš bonus při jejím lovu a pronásledování. Dokážeš sledovat její pohyb, míru zranění, při útoku máš bonus + 1 bod k útočnosti za každý bod lovce. Navíc při každém zranění své oběti si proti tobě musí házet na záchranu, jinak ji strach zcela pohltí.

Zkušenosti z takto uloveného nepřítele či zvířete se násobí 2x.

 


 

Alchymie (M)

Z alchymistických přísad můžeš připravit různé lektvary. Základem každého lektvaru jsou běžné alchymistické přísady a speciální přísada. Základní receptury uvádí Alchymistická příručka (cena okolo 200), kterou musí mít každý nezkušený alchymista. Dobrý alchymista si dokáže připravit i vlastní recepty.

S 20 a více body je šance vymyslet nový lektvar, který bude účinkovat podle rozmarů tvůrce (ovšem čím složitější nápad, tím menší šance na odhalení recpeptu a na výrobu)

Hod: 1k6 + Alchymie + Mysl

Orientační úrovně:

10 – 15: Slabý
15 – 20: Střední
20 – 30: Silný
30 - 55: Extra silný
56 a více artefaktické lektvary

 


Obchod a diplomacie (R)

Smlouvání může být velice prospěšná záležitost nejen při nákupu ponožek. Dokážeš vyjednat také lepší podmínky větších kontraktů a mít silnější slovo při diplomatickém jednání...

Hod: 1k6 + Obchod + Respekt

Orientační úrovně:

10 – 20: Slabý vliv beze slevy
20 – 25: Střední sleva 5%
26 – 35: Silný sleva 15%
35 - 45: Extra silný sleva 25% a více
46  a více dominantní sleva 50%

 


 

MOUDRÝ DOBRODRUH A KRONIKÁŘ (M)

Pokud si vybereš tuto dovednost a budeš po každém hraní zapisovat do kroniky, dostaneš za každý zápis bonusové zkušenosti k postavě. Kolik? To záleží kolik bodů vložíš do kronikáře

Hod: 1k6 + body kronikáře+ Mysl + úroveň 

toto číslo vynásob x 30 = počet zkušeností za 1 zápis

 

Dále získáš bonus ke všem zkušenostem

co bod do kronikáře to 2% ke všem zkušenostem DO MAXIMA 20%.