Nahoru!

Charakter

1.úroveň - od levelu 1

Pro svého golema zvol 2 charaktery. (Další jeden charakter si budeš moci vybrat na každé 5. úrovni.)

 
  • Dobrák od kosti: umožňuje volbu Bílé magie (jako další charakter nelze vybrat „Záporňák“)
  • Záporňák: umožňuje volbu Černé magie (jako další charakter nelze vybrat „Dobrák od kosti“)
  • Zákeřný: útok zezadu +4
  • Nadaný: +2 body ke každé vlastnosti
  • Učenlivý: může při přestupu na novou úroveň zvýšit vlastnost, znalost kouzla či dovednost až o 2 body. Volba tohoto charakterového rysu je omezena tím, že postava na 1. úrovni získá pouze jeden rys.
  • Zuřivec: ÚČ + 1/1
  • Tvrdá kůže: OČ +1
  • Houževnatý: jednorázově +10 životů
  • Čistá mysl: jednorázově +10 magů
  • Štístko: +2 ke všem záchraným hodům
  • Železný muž: je téměř nemožné ho shodit na zem, neupadá do bezvědomí ani při velké ztrátě životů, zvyšuje šanci na přežití
  • Specialista: získá jednorázově + 3 body k nějakému kouzlu či dovednosti
  • Slepec: moc dobře nevidíš, ale máš zostřené ostatní smysly, – 2 k útoku/obraně za světla, + 4 útok/obrana v šeru a ve tmě.
  • Pan Pešek: neustále přitahuješ smůlu, stále se ti něco kazí, ztrácíš výbavu, uprostřed souboje se ti rozpadne zbraň, během tajné mise dostaneš průjem, ale postihuje to i tvé spojence a nepřátele
  • Hrabě: získáváš k respektu +2 a tvůj společenský status je rovněž vylepšen o +1
  • Chladná hlava: i v nejhorších situacích zachováš chladnou hlavu a jasnou mysl, v každé těžké či bezvýchodné situaci máš právo na radu od pána jeskyně
  • Had: tvá kůže je kluzká a slizká, kostra ohebná, dokážeš se kroutit jako žížala. Spoutané ruce či nohy už nejsou problém, navíc zranitelnost -1
  • Hledač pokladů: vždycky když najdeš peníze, je jich o několik víc. Občas najdeš drahý kámen či narazíš na truhličku s dukáty a jinými cetkami.
  • Náklaďák: uneseš o značné množství zátěže navíc
  • Podivný ksicht: máš tak divnou tvář, že když někam jdete, nebo bojujete, pořád na tebe všichni hledí, pozornosti se nikdy nezbavíš, ale pozor, nejde o respekt
  • Smažka: jsi závislák na magických lektvarech, pokud si něčeho, čehokoliv nelízneš, bojuješ dost mizerně (-4 k útoku), pokud používáš lektvar, působí na tebe vždy o 4 kola déle a účinek je dvojnásobný
  • Bratr vlků: vždycky jsi měl blízko k přírodě, zvěř z tebe nemá strach, dokážeš zvířatům rozumět a vytáhnout z nich informace či pomoc
  • Pan kanál: páchneš jako prase, vypadáš jako prase, skoro jsi prase. Každý si od tebe drží odstup a často znechuceně odchází. Skvělá příležitost něco štípnout
  • Ztělesněná štědrost: dáváš neobvykle velká dýška, peníze hned rozdáš, na majetku ti vůbec nezáleží a věnuješ ho potřebným. Bohové ti za to dopřejí více zkušeností.
  • Šedá eminence: dokázal jsi nemožné. Pomocí tohoto charakterového rysu si můžeš vzít oba rysy – Dobrák od kosti i záporňák. nemůžeš sice ovládat bílou i černou magii současně, zato stvoříš zcela novou magickou třídu – ŠEDOU MAGII. Co to bude dělat? To záleží už na tvém přístupu a vkladech
  • Šílený řezník: dokážeš zabíjet tím nejhorším a nejnechutnějším způsobem. Nepříteli místo rány z milosti uštědříš lekci mučení, vrcholného ponížení a zvrácenosti
  • Anděl: lidé tě mají za nadpřirozenou bytost, více ti důvěřují a vždy si myslí, že tvůj status ve společnosti je o 2 vyšší. Také respekt + 1. Musíš být dobrého přesvědčení.
  • Odolný na mutaci a GORU: mutace a zkažení zlem se u tebe projevuje až mnohem později než u ostatních, si více odolný na záření GORU
  • Mutant: velmi rychle zmutuješ, pokud se dostaneš k silám GORU, mutace tě stráví a zlo tě ovládne. Samozřejmě tím i něco získáš
  • Statečné srdce: i když se dostanete do řádné polízanice a všechny ovládne strach z výše respektu nepřátel, ty hrdě a neohroženě dále stojíš v první linii
  • Pan Nuda (Poslanec): Dokážeš mluvit hodiny a hodiny, aniž by se kdokoliv cokoliv dozvěděl
  • Zrádce: Ve zradách si mistr, dokážeš oklamat skoro každého, umíš na tom dobře vydělat. S tímto charakterovým rysem stoupá pravděpodobnost, že tvá zrada projde bez zhoubných následků
  • Kazisvět: Jsi zlý a podlý. Rád ničíš věci kolem sebe. Hlavně dobré věci. Provádíš lidem i jiným naschvály, pošťuchuješ, podsouváš pochybnosti, snažíš se narušit vztahy a vazby a jde ti to náramně. Také máš bonus na útok proti slabším bytostem než si sám + 2. Musíš být zlý, aby sis tento charakterový rys mohl vybrat.
  • Pán artefaktu: jakmile si vybereš zbraň, musí mít aspoň kvalitní úroveň, budeš ji používat až do konce. Díky tomu se zbraň bude záhadně zlepšovat spolu s tebou.
  • Hraničář: umíš skvěle pokládat pasti (šance + 5, že se do tvých pastí něco či někdo chytí)
  • Lukostřelec: + 2/1 k útoku lukem, + 3 k rychlosti při používání luku
  • Barbar: +5 životů, bonus k útoku kyjem + 5, postih k obraně 4
  • Šachista: Skvěle ovládáš strategii boje, PJ ti často poradí na kterého nepřítele zaútočit, popřípadě čím
  • Hora svalů: tvá muskulatura je ohromná, bonus ke Zdatnosti + 2, postih k Mysli - 4
  • Učenec: jsi moudrý a učený, dobře rozlišuješ magii, vyznáš se v magii určení jako málokdo (+ 6 bodů k Magii Určení)
  • Kronikář a historik: Díky tvým schopnostem můžete vést nejen slušnou kroniku, ale PJ ti vždy prozradí více detailů z minulosti a poukáže na spojitosti, které by družina jinak neodhalila
  • Vlezdoprdelka: Díky tomuto charakterovému rysu si můžeš vybrat svého oblíbeného hrdinu/antihrdinu/hrdinskou skupinu, ke kterým budeš vzhlížet. To samozřejmě můžeš i bez tohoto charakterového rysu, jenomže pokud si rys vybereš, budeš u tvého hrdiny oblíben i ty, takže snadněji získáš jeho pomoc či radu
  • Náboženský fanatik: Tvá víra je pro tebe vším. Jsi krásný a ušlechtilý. nevýhodou je, že s tím neustále všechny otravuješ a vždy prosazuješ jedinou cestu. Jsi zaslepen duchem Holmonovým. Máš větší šanci stát se paladinem, BONUS: Kouzlo Uzdrav 1x denně(1K6 + 2 životy za úroveň postavy)
  • Vodník: neustále tě to táhne k vodě. Pořád máš žízeň a zásoby vody musíš mít neustále při sobě. Zato však skvěle ovládáš vodní magii. + 1 úroveň jednoho kouzla vodní magie
  • Žhář: oheň tě vždycky přitahoval. Tak rád bys něco či někoho zapálil. + 1 úroveň jednoho kouzla ohnivé magie
  • Zemědělec: hned jak sáhneš na zem, poznáš kde jsi, jaká je roční doba a jaká bude úroda. + 1 úroveň jednoho kouzla zemní magie
  • Vzduchoplavec: v hlavě myslíš na to jak létáš v oblacích s větrem o závod. + 1 úroveň jednoho kouzla vzdušné magie
  • Ruka boží: jsi vyvolený, jen ty zničíš zlo bílou silou + 1 úroveň jednoho kouzla bílé magie
  • Pařát temnot: GORU je tvůj pán, vše dobré zničíš a podrobíš jeho síle. + 1 úroveň jednoho kouzla temné magie
  • Duševní boj: skvěle ti jde bojová příprava, miluješ, když tvá zbraň je připravená na akci. + 1 úroveň jednoho kouzla bojové magie
  • Druid: příroda volá o pomoc a ty slyšíš, brzy nastolíš řád. + 1 úroveň jednoho kouzla přírodní magie
  • Květ alchymie: získáváš bonus k alchymii + 2, navíc dokážeš vyrábět úžasné parfémy se základních přísad a jakýchkoliv bylin. Díky tomu dokážeš vytvořit požadovanou vůni, která buď oslabí nepřítele, posliní družinu, uspává, vzrušuje i jiné efekty, dle nalezeného kvítí
  • Špeh: tvůj sluch je dokonalejší, než kohokoliv jiného. Umíš skvěle odposlouchávat rozhovory a při pasti na obratnost máš bonus k záchranému hodu + 3
  • Tasemnice: v tvém těle žije vetřelec, magický hlíst. Sám si nejsi jist, jak se tam dostal, ale očividně se živí tvou životní energií. -5 životů, -5 magů. Pokud se dostaneš do nebezpečné situace, stres tasemnici probudí a ta v touze o přežití ze sebe vyždíme všechnu energii, kterou ti předá, a která se projeví náhodně či vlivem okolností tak, aby ti pomohla
  • Chameleón: Dokážeš náramně splynout s prostředím. Chvíli ti to trvá, musíš se k něčemu přimáčknout, přikrčit, ale pokud tě nikdo nevyruší, pak je možnost, že tě nikdo neodhalí v dlouhém časovém horizontu, i když bude metr od tebe
  • Vrah: Dokážeš skvěle zabíjet ze zadu, ze strany, ve spánku, prostě kdykoli, kdy nehrozí spravedlivý boj. Tvůj společenský status klesne o 1 a o další 1 s každou takovou vraždou. BONUS: šance na usmrcení protivníka v momentu překvapení

  • BOJ BEZE ZBRANĚ (bonus se přičítá k útoku a obraně)

     postava si do tohoto charakterového rysu může vkládat DOVEDNOSTNÍ BODY (1 za úroveň)

    Pokud se postava rozhodne bojovat beze zbroje a beze zbraně, může si dávat body do této dovednosti. Za každé dva body, které sem vloží, dostane 3 bod navíc

    Neháže se, investované body se přičítají k dalším bonusům boje bez zbroje a zbraní

    ÚTOK  A OBRANA BEZE ZBRANĚ - POČÍTAJÍ SE DOHROMADY BONUSY OBRATNOSTI A ZDATNOSTI, BONUS K RYCHLOSTI + 5

    Mnich má na každé úrovni také bonusový 1 bod čistě do BOJOVÝCH DOVEDNOSTÍ

    Bonusy:

    počet bodů bonus k útoku

    bonus k obraně

    a procenta na vyhnutí se útoku či části kouzla

    bonusové procenta na další fyzické zranění které se přičte k celkovému útoku
    1 - 2: 2/2 3 5% na 1k6 + 2
    3 – 5: 5/2

    4      5% na vyhnutí

    10% na 1k6 + 5
    6 - 8: 6/3 6   10% na vyhnutí 15% na 2k6 + 5
    9- 11: 10/4  8  15% na vyhnutí 20% na 3k6 + 10
    12 - 14: 12/6  10   20% na vyhnutí 25% na 3k6 + 15
    15 - 17: 15/6 12    25% na vyhnutí 30% na 3k6 + 20
    18 - 20: 20/10 15   30% na vyhnutí 35% na 3k6 + 25
    21 - 23: 25/10 20   35% na vyhnutí 35% na 3k6 + 30
    24 A VÍCE 30/10 25   40% na vyhnutí 40% na 3k6 + 50