Nahoru!

BOJOVÁ MAGIE

Bojová magie je určena zejména válečníkům a rytířům, přesto je možné, aby se v ní specializoval i mág. Bojová magie je tak říkajíc na tělo. Zvyšuje útoky zbraní, pomáhá nahnat strach nepříteli a podobné kousky. Jsme ochotni s Vámi plně spolupracovat na vývoji a účinnosti kouzel.

 

 

KRVAVÁ AURA

počet magů: maximální počet

trvání: jedno kolo za načatých 10 magů

účinky: bojovníka posedne bojové šílenství. Za každých 30 životů, které ubere nepřátelům, se zvýší jeho ÚČ o 1. Na každé úrovni kouzla se mu zvýší ÚČ rovněž o jedna. Po skončení trvání všechny účinky zmizí. Pokud bojovník nemá maximální počet magů, musí obětovat své životy v poměru 1 mag - 2 životy.

Příklad: Sasan má maximální počet magů 30 (= 3 kola trvání) a kouzla na 4. úrovni. Je v boji a má 20 magů. Aby mohl kouzlo seslat, musí obětovat 20 životů (10 magů * 2) a jeho základní bojový bonus bude 4 + 1 za každých 30 ubraných životů.

 

 

OBRANNÝ POSTOJ

počet magů: 5 za kolo

trvání: podle počtu magů

účinky: bojovník pomocí svých magů zvýší své obranné číslo o 1 za úroveň kouzla a zároveň každé kouzlo seslané přímo na něj má šanci 5% na 2 úrovně kouzla, že bojovníka alespoň z části mine.

Příklad: Kvazimír má kouzlo na 6 úrovni. Při aktivaci se mu zvýší OČ o 6 a šance, že ho kouzlo mine, je 15%

 

 

BOJOVÝ RYKOT

(lze provázat s MISTROVSKÝM CHARAKTEREM 4. ÚROVNĚ - UHRANUTÍ CÍLE)

počet magů: 20

trvání: ihned

SESILATEL HÁŽE NA ZÁCHRANU: 1k10 + Respekt + úroveň

Kdo záchranu nehodí, obrátí se proti němu

účinky: Bojovník ze sebe vydá hrozivé zařvání, které přinutí nepřátele zaměřit na něj svou pozornost a přestat útočit na ostatní členy družiny. Bojovník je schopen takto zaujmout tolik nepřátel, kolik úroveň jeho kouzla. Berou se ti nepřátelé s nejnižší myslí.

Příklad: Sasan vidí, že na Hlavu útočí mutant, proto zařve, aby ho od Hlavy odlákal. Protože má kouzlo na 1. úrovni, přiláká na sebe pozornost jen nepřítele s nejnižší myslí, což je mutantův pes.

 

 

ÚDER ŠTÍTEM

počet magů: 10+2 magy na úroveň kouzla

trvání: jeden zásah

účinky: Bojovník štítem praští svého protivníka a tento náraz (pokud neuspěje v záchranném hodu) nepříteli ubere 1 akci za úroveň kouzla. Na 4. úrovni kouzlo nepřítele povalí na 4 akce, na 8. jej omráčí na 8 akcí a navíc mu udělí poškození.

Sesilatel hodí 1k10 + úroveň kouzla + zdatnost

Nepřítel háže 1k10 + vlastní úroveň + zdatnost

Příklad: Albra Ledoj s kouzlem na 6. úrovni praští Zoeho, který neuspěje v záchranném hodu. Albru to bude stát 20 magů a Zoe bude bezmocně ležet 6 ze svých akcí.

 

 

MOCNÁ RÁNA

počet magů: všechny (co 10 magů, to další + 5 k útoku, + 2% na hody - rozseknutí, odseknutí končetiny, + 5% k omráčení)

trvání: ihned

účinky: Bojovník do jedné vybrané rány vloží své magy a zvýší tou dannou ranou své ÚČ o 2 za každou úroveň kouzla.

1-3 úroveň kouzla: šance 3% na rozseknutí protivníka, 5% na omráčení na 1 kolo, 3% na odseknutí končetiny

4-6 úroveň kouzla: šance 5% na rozseknutí protivníka, 10% na omráčení na 1 kolo, 5% na odseknutí končetiny

5-8 úroveň kouzla: šance 10% na rozseknutí protivníka, 20% na omráčení na 1 kolo, 15% na odseknutí končetiny

9-11 úroveň kouzla: šance 25% na rozseknutí protivníka, 35% na omráčení na 1 kolo, 25% na odseknutí končetiny

11+ úroveň kouzla: šance 35% na rozseknutí protivníka, 60% na omráčení na 1 kolo, 40% na odseknutí končetiny

Příklad: Kvazimír dostal ránu mezi nohy a ovládne ho vztek. má kouzlo na 3. úrovni, takže v jednom vybranném útoku se jeho ÚČ zvýší o 6, navíc do kouzla vložil 30 magů, takže + dalších 6 bodů zranění, dohromady tedy čítá bonus + 12.

 

 

BŘEZULKŮV VELETOČ

počet magů: 15+2 na úroveň kouzla

trvání: maximálně 6 akcí (prostě 1 celé kolo)

účinky: Bojovník, obklopený nepřáteli se roztočí a zraní je všechny jedním útokem o 10+úroveň kouzla vyšším, než je jeho obyčejný útok. Nevýhodou je, že mu to vezme 3 akce. Na 10. úrovní kouzla stihne za kolo takové veletoče 2, ale podmínkou je bonus +7 k obratnosti. co úroveň kouzla, to 3% šance, že protivník začne silně krvácet.

1-3 úroveň: + 1k6 + 5 zranění

2-5 úroveň: + 2k6 + 10 zranění

6-8 úroveň: + 3k6 + 15 zranění

9-10 úroveň: + 3k6 + 25 zranění

11+ úroveň: + 3k6 + 50 zranění

Kouzlo vymyslel a proslavil Hobití bijec Březulka z Rustowa. U něj bylo o to nebezpečnější, že bojoval hned třemi zbraněmi.

 

ROZMAZANÉ OSTŘÍ

počet magů: 5 magů za kolo

trvání: ihned

účinky: Toto kouzlo by mělo být zařazeno spíš mezi kouzla iluzorní, protože způsobuje, že bojovníkova zbraň se zdá přihlížejícím jakoby roztřepená, a pokud se jeho útoku brání, mají postih -1 za každou úroveň kouzla k OČ.

Příklad: Na Kvazimíra zaútočí Holmonův přisluhovač, který ovládá tot kouzlo na 10. úrovni. Kvazimír během prvního jeho útoku zjistí, že s postihem -10 se mu téměř nemůže bránit a proto se mu nebrání a bojuje radši s jiným nepřítelem. Holmonova bojovníka to flustruje a kouzlo zruší.

 

DVOJITÁ SMRT KAPITÁNA OSTROVOUSE

počet magů: 10

trvání: ihned

účinky: Totou kouzlo lze používat jen, pokud bojovník bojuje se dvěmi zbraněmi. Pokud totiž sesilatel zasáhne v jednom kole ve všech svých útocích, pak teprve smí selat toto kouzlo, které se projeví okamžitě a to ve formě dalšího bonusového útoku, který stojí za hranicí možných pravidel a proto je také obzvláště nebezpečný. Vlastnosti bonusového útoku závisí na úrovni:

1-3 úroveň kouzla: +5 útočnost, šance 5% na oslepení protivníka, 5% na odseknutí končetiny, 5% na krvácení (bonusové zranění 1k6 + 5)

2-6 úroveň kouzla: +10 útočnost, šance 10% na oslepení protivníka, 10% na odseknutí končetiny, 10% na větší krvácení (bonusové zranění 2k6 + 10)

3-9 úroveň kouzla: +15 útočnost, šance 15% na oslepení protivníka, 20% na odseknutí končetiny, 15% na větší krvácení (bonusové zranění 2k6 + 15 po 2 kola)

10+ úroveň kouzla: +20 útočnost, šance 25% na oslepení protivníka, 35% na odseknutí končetiny, 40% na proříznutí tepny (bonusové zranění 3k10 + 25 po 3 kola)

Kouzlo se traduje jako výtvor obávaného piráta Ostrovousa. Ten nosil ohromný plnovous a při boji někdy vyvedl protivníka tím, že z něj vytáhl dýku a nečekaně (a kriticky) zaútočil. Jestli je na tom něco pravdy, nikdo neví, ale kouzlo se skutečně rozšířilo z pirátských kruhů.

 

VYRAŽENÍ ZBRANĚ/ŠTÍTU

počet magů: 15

trvání: ihned

účinky: Pokud bojovník bojuje dvouruční zbraní, nejlépe ještě drtivou, může se pokusit svému nepříteli vyrazit silou zbraň nebo štít z ruky. Normálně zaútočí a pokud je úspěšný, háže si na ZH spolu s nepřítelem.

Vyvolavatel háže 1k10 + úroveň kouzla + zdatnost

Nepřítel háže 1K10 + vlastní úroveň + zdatnost

Jeden obávaný mutantí bojovník dostal toto kouzlo na takovou úroveň, že dokázal vyrazit nepřátelům nejen zbraň z ruky, ale i ruku z těla. Paradoxem je, že umřel tak, že na něj ve vichřici spadl strom.

 

DÉMONICKÝ PŘÍZRAK

počet magů: 20 + 3 MAGY NA ÚROVEŇ

trvání: 1 kolo za 3 úrovně kouzla

účinky: vyvolavetel se okamžitě zahalí do démonické proměny. Velkou výhodou je, že tím vzbudí hrůzu v očích nepřátel. Prudce mu stoupne respekt, čehož může využít jak při vyjednávání, tak v bitvě. Po seslání začne hořet nespalujícím plamenem, vychází z něj černý dým, který všem nepřátelům v okolí krade 2 akce za kolo prudkými dýchacími potížemi. Oči mu žnou a zbraně se nažhaví do běla. Jiskry doprovázejí jeho kroky. Kdyby došlo na boj, dává přeměna BONUS k ZH + 1 za 2 úrovně, a k obraně + 1 za dvě úrovně, navíc bonus ke zranění 0/1 ohněm za úroveň.

Vyvolavatel háže 1k10 + RESPEKT

Nepřítel háže 1K10 + RESPEKT

1-2 úroveň kouzla: +5 k respektu, šance 5% na omdlení protivníka hrůzou

2-5 úroveň kouzla: +10 k respektu, šance 10% na omdlení protivníka hrůzou, 1x démoní výkřik (zraní duševní silou za 5 životů všechny nepřátele a vysaje z nich 5 magů)

6-7 úroveň kouzla: +15 k respektu, šance 15% na omdlení protivníka hrůzou, 5% na smrt ze strachu, 1x démoní výkřik (zraní duševní silou za 10 životů všechny nepřátele a vysaje z nich 10 magů)

8-10 úroveň kouzla: +20 k respektu, šance 25% na omdlení protivníka hrůzou, 10% na smrt ze strachu, 1x démoní výkřik (zraní duševní silou za 15 životů všechny nepřátele a vysaje z nich 15 magů)

11+ úroveň kouzla: +25 k respektu, šance 50% na omdlení protivníka hrůzou, 25% na smrt ze strachu, 1x Mocný démoní výkřik (zraní duševní silou za 30 životů všechny nepřátele a vysaje z nich 50 magů, vyvolavatele plně ozdraví a doplní mu magy)

Vyvolavatel bude budit dojem, že je sám ďábel, který přišel na svět aby vše zničil. Největší síla tohoto kouzla spočívá v ohromném děsu, který zasáhne všechny nepřátele.

 

SÍLA INKVIZICE - stržení duševní rovnováhy

počet magů: 30 + 5 MAGŮ NA ÚROVEŇ

trvání: 3 kola

účinky: vyvolavetel nabije svůj hlas magií a mocí. Díky tomu má šanci přemluvit nepřítele a odvolat ho z bitvy. Podle síly respektu a moudrosti své mysli dokáže různé věci, od nahnání strachu, po rezignaci, obrácení se protivníka na druhou stranu či jeho sebevraždu, zradu. Kouzlo může být velmi mocné, zvláště pak, aplikuje-li se na slabých jedincích. Nejeden mág za pomoci Síly inkvizice obsadil místo na radnici, či usiloval o královskou korunu. Používání kouzla mimo boj se nedoporučuje. Pokud se snažíte zneužít jeho moc na nevinných a budete odhaleni, zaplatíte nejvyšší cenou.

Vyvolavatel háže 1k10 +úroveň kouzla + RESPEKT+MYSL

Nepřítel háže 1K10 +úroveň postavy + RESPEKT + MYSL

životů všechny nepřátele a vysaje z nich 5 magů)

 

ŽIVELNÉ POSVĚCENÍ ZBRANĚ

počet magů: 5 magů na kolo

trvání: podle vložených magů

účinky: vyvolavetel dočasně posvětí svou zbraň či zbroj nějakým živlem. Pokud živel vloží do zbroje, stane se na zvolený čas proti živlu odolným, pokud jej dá na zbraň, zvýší tento živel útok i zranění zbraní. Čím je úroveň kouzla vyšší, tím je účinek i efekt živlu silnější. Pokud se živel vloží na zbroj, např. ohe%n, celá zbroj plane ohněm, pokud se dá led na čepel, celá namrzne a prodlouží se ledovou vrstvou. Úroveň kouzla rovněž označuje, které živelné bonusy jsou vyvolavateli k dispozici.

Vyvolavatel si vždy musí vybrat jeden živel a to vždy jen na útok či obranu. Může použít samozřejmě jeden živel na obranu a jeden na útok

1-3 úroveň kouzla:

ÚTOK: +1/2 ohněm/vodou

OBRANA: +1 k záchraným hodům na vodu, oheň

4-5 úroveň kouzla:

ÚTOK: +3/3 ohněm/vodou/elektřinou

OBRANA: +4 k záchraným hodům na vodu, oheň, elektřinu

6-7 úroveň kouzla:

ÚTOK: +3/5 ohněm/vodou/elektřinou/kyselinou

OBRANA: +5 k záchraným hodům na vodu, oheň, vzduch, zemi

8-9 úroveň kouzla:

ÚTOK: +4/6 ohněm/vodou/elektřinou/kyselinou/mrazem

OBRANA: +6 k záchraným hodům na vodu, oheň, vzduch, zemi

10-11 úroveň kouzla:

ÚTOK: +6/8 ohněm/vodou/elektřinou/kyselinou/mrazem/jedem/ magií

OBRANA: +8 k záchraným hodům na vodu, oheň, vzduch, zemi, bílé, černé magii